SparPedia: Koristan sadržaj u službi marketinga

SparPedia Norge

Content marketing je svakako jedan od trendova u marketingu, ali nazivati ga “trendom”, donekle umanjuje suštinu čitave stvari. Sadržaj i pričanje (storytelling), su deo našeg identiteta, način na koji komuniciramo jedni sa drugima, način na koji doživljavamo svest i delimo iskustva… I to nije nikakav trend. Još od usmene književnosti, pa verovatno i ranije, od crteža na pećinama, neko je želeo da ispriča priču.

Bilo kako bilo, bez daljeg osvrtanja na “filozofiju” content marketinga, želim da se pozabavim konkretnim primerom za upotrebu sadržaja…

SparPedia Norge
Na čemu želiš da uštediš? Printscreen: Sparpedia

 

Imao sam priliku da o content marketingu govorim na drugom meetup-u Marketing zajednice, i tada sam postavio ovo i neka druga pitanja, kao i tri kratka saveta za dobar sadržaj, zasnovana na tri različita projekta na kojima sam imao priliku da radim:

  • Content is king
  • Useful is a must
  • Funny is awesome

Ovom prilikom, pošto je reč o korisnom sajtu za “rabattkoder”, odnosno kupone, SparPedia, koji kroz korisne savete o načinima na koje možemo da uštedimo novac u svakodnevici, ukratko ćemo se osvrnuti na drugi savet: Useful is a must.

Rebel Internet i SparPedia

Iza sajta SparPedia stoji agencija Rebel Internet iz Holandije, koja je ujedno i najveći performance based publisher u Holandiji, sa timom od 10 ljudi u kancelariji u Amsterdamu, preko 40 frilensera širom sveta i više od 80 sajtova na preko 30 tržišta.

Rebel Internet je specijalizovan za projekte u četiri oblasti:

  • Poredbeni sajtovi (npr. jeftini letovi, iznajmljivanje kola, parkinga…)
  • Sajtovi za popuste i kupone (u ovu grupu spada SparPedia)
  • Sajtovi fokusirani na sadržaj (različiti blogovi, magazini itd.)
  • Onlajn usluge

SparPedia: Sadržajem do čitalaca, kupaca…

i na duge staze – zajednice

 

Koncept iza sajta SparPedia je prilično jednostavan. Fokus na sadržaju koji pomaže ljudima da uštede u cilju privlačenja čitalaca koji kasnije kupuju proizvode preko affiliate linkova i donose prihod Agenciji. Otuda i naziv SparPedia, odnosno SavePedia – “Wikipedia za uštedu”.

Na sajtu se nalazi više kategorija u okviru kojih se objavljuju korisni tekstovi za uštedu: Finansije i osiguranje, DIY, Kuća i bašta, Ljubav, Moda i lepota, Putovanja i doživljaji… Ovakav sadržaj je koristan i za SEO, ali pre svega za čitaoce. Kvalitet tekstova je bitan, pre svega da se radi o zaista korisnim savetima i trikovima za uštedu – u suprotnom ljudi koji posete sajt preko pretrage, neće se vraćati, a izgradnju bilo kakve zajednice ne možemo ni pominjati.

Kako je, kao i uvek, bitno uštedeti i budžeti ne dozvoljavaju uvek proizvodnju in-depth guide-ova, niti istraživanja, veliki deo tekstova se prevodi – SparPedia u različitim oblicima postoji na više tržišta, što znači da se tekstovi sa novozelandske verzije lako mogu koristiti na norveškom ili danskom sajtu. Sa druge strane, bitno je voditi računa o tome da se ne radi o bukvalnom prevođenju, te da je tekst lokalizovan. Primera radi, u Norveškoj se sav alkohol koji nije pivo može kupiti samo u specijalizovanim prodavnicama – tako da svakako ne može da ostane rečenica “skokni do obližnje prodavnice i nađi jeftino vino za ovaj koktel”.

Norveška verzija sajta SparPedia, na kojoj i ja radim, je tek u svojim počecima, ali neke druge verzije, koje postoje duže vremena, već idu ka tome da u jednom trenutku nekadašnji čitaoci i kupci, korisnici sajta, postanu aktivni deo čitave SparPedia zajednice, i počnu da samostalno pišu blog postove i dele savete o štednji.

Na ovaj način, SparPedia koristi i sadržaj generisan od strane korisnika (UGC) i u jednom trenutku postaje samoodrživ i nezavistan projekat koji donosi velike prihode sa minimalnim troškovima.

Ponekada je dovoljna dobra i deja i dobra priča, da se kroz kreativan projekat dobro i zaradi…

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply